Persil

Hogyan védjem meg a bőrömet?

Hogyan védjem meg a bőrömet?

1. Biztosítsa a megfelelő hidratációt!
A megfelelő hidratáció kiemelkedő fontosságú a bőrünk hidratáltáságának fenntartásához. Ehhez minimum 1.5l vizet kell elfogyasztanunk naponta.

2. Fogyasszon egészséges zsírsavakat!
A száraz bőr nem tartalmaz elegendő zsíranyagot és ezért az nem képes fenntartani a megfelelő természetes hidratáltságot, ezáltal csökken a bőr védelme. A zsírok bevitele elengedhetetlen a bőrnek ahhoz, hogy gyorsabban meg tudjon újulni és elkerülje az irrtiációt és a viszkető érzést. Az étkezésünk során biztosítani kell, hogy megfelelő egészséges zsírsavat juttassunk a szervezetünkben, úgymint a lazac, szardínia, makréla és a hering.

3. Kerülje a negatív hatásokat!
Kerülje a cigarettát, a mértéktelen alkoholfogyasztást, a közvetlen napsugárzást és a szennyezett környezetet, amelyek szabadgyököket szabadítanak fel. A hatások ellensúlyozásának érdekében fogyasszon antioxidánsokban gazdag ételeket, mint például:  szeder, málna, eper, cékla, articsóka, spárga, brokkoli, kaliforniai paprika, vörös káposzta, fehér bab stb.

4. Törölgetés dörzsölés helyett!
A fürdést követően puha törölközővel szárítsa meg a bőrét anélkül, hogy túl erősen dörzsölné azt.  Különösen ügyeljen az arcra, amelyről jobb finoman felitatni a vizet, mint erősen letörölni. Egy hónapban egyszer ajánlott finomon ledörzsölni az elhalt hámsejteket. Ennek köszönhetően megszabadulhat az elhalt bőrrétegtől, amely elhomályosítja a bőr csillogását. Ez segíti a bőr stimulációját, amelynek köszönhetően megnöveli annak rugalmasságát.

5. Relaxáció!
A negatív stressz abszolút nem tesz jót bőre egészségének. Ezzel együtt csökkenti annak vastagságát és súlyosbíthatja a következő tüneteket: a száraz bőr állapota még jobban romlik, ha folyamatos stresszben él az ember. A stressz ellen a következő módszerrel veheti fel a harcot:  sport, hobbi, relaxáció vagy nyugtató aromaterápia.